Kulturně historický kurz v Praze

Studenti a studentky kvinty se v týdnu od 23. do 27. září zúčastnili kulturně-historického kurzu v Praze, kde během pěti dnů navštívili významná historická místa a zhlédli dvě divadelní představení. Studenti se na týdenní trase setkali s řadou památek, které prezentovali formou referátů, a užili si společné kulturní i vzdělávací aktivity. Kurz zahrnoval prohlídky Pražského hradu, Petřínské rozhledny, Národního divadla, Senátu ČR a dalších zajímavých míst. Podrobnou zprávu z příjemného pobytu v Praze vám přichystali samotní studenti.

Den 1

Po náročném ranním vstávání jsme úspěšně zvládli cestu autobusem, metrem a tramvají na Loretánské náměstí k ubytování v klášteře Kapucínů. Prakticky celý den jsme strávili v areálu Pražského hradu a v přilehlých zahradách, kde jsme si v podobě referátů od studentů místa postupně představili. Poznali jsme krásy velkolepé katedrály sv. Víta, ale i taje baziliky sv. Jiří. Letohrádek královny Anny, oranžerie i vila Edvarda Beneše nám narozdíl od přelidněného Pražského hradu nabídly trošku klidu. Pak jsme provedli rychlou transformaci do společenských oděvů a vydali se klopýtavou cestou (někteří z nás měli podpatky – au) k divadlu ABC na moderní představení Romeo a Julie. Představení se nám moc líbilo, zejména výběr herců. Po skončení jsme si už dost unavení užili cestu tramvají noční Prahou a šli na kutě.

Johy, Hanča, Madla, Kuba a Ami

Den 2

Druhý den kulturně-historického kurzu v Praze jsme nejprve vyrazili do Valdštejnských zahrad, chodili jsme po areálu a objevovali nejdůležitější památky. Po přejití Mánesova mostu jsme se ocitli na náměstí Jana Palacha. S deštníky v ruce jsme se dostali na Staroměstské náměstí, o kterém nám povídala Anežka. S Patrikem si pro nás připravili super aktivitu, ptali jsme se kolemjdoucích na různé otázky o Praze. Čechů je tady opravdu málo. Po návštěvě Banksyho výstavy jsme se každý po své ose přesunuli k Betlémské kapli, o kázání mistra Jana Husa nám povídala Ami. Následně jsme se všichni nahrnuli do čokoládovny, ze které jsme se po pohledu na ceny rovnou odklidili. V Praze je blaze, ale draze. Na Křižovnickém náměstí nás čekala velmi obsáhlá přednáška od Ádi, při které nám vyhládlo. Po obědě jsme si užili výstavu v muzeu na Kampě, kde jsme mohli i sami tvořit. O zbytku ostrova pěkně mluvili Pája a Denis. Dokončena byla také přednáška Adély a Kuby, ten mluvil o Karlově mostě. Jelikož je kultura vyčerpávající, následovala další pauza na večeři a cesta vedoucí Nerudovou ulicí na ubytování. Odtud jsme vyšli, opět do kopce, na Petřínskou věž. Romantika byla. Den povídáním zakončili Viki a David se svou běhací aktivitou. Na sprinty v Petřínských zahradách za svitu luny budeme dlouho vzpomínat.

Maty

Den 3

Středa byl skvělý den plný zábavy. Ráno si pár z nás zaběhlo na Petřín. O snídani jsme zazpívali Markovi k narozeninám. Pak jsme šli přes Tančící dům do krypty chrámu Cyrila a Metoděje, kde se ve 42. schovávali parašutisté. Mezi kterými byli například Josef Gabčík a Jan Kubiš. Potom jsme se přesunuli nahoru do chrámu sv. Cyrila a Metoděje. Pak jsme šli na Karlovo Náměstí, o kterém nám povídali Vali a Vašek. Pak jsme měli rozchod na oběd a ve 12:30 se šlo na neviditelnou výstavu, kterou jsme pohmatu prozkoumali. Potom jsme přešli do nejvyššího kostela v Praze – kostel Panny Marie Sněžné. Dále jsme prošli Václavské Náměstí, kde měla přednášku Terka a pár vět řekl i Matyáš. Rozchod na večeři jsme dostali na náměstí Republiky. Večer jsme se převlékli do slušného a vešli do divadla Hybernia a zhlédli divadelní show Vivaldianno. Někteří se zaujetím pozorovali, jiní dospávali nedostatečný spánek. Po show jsme se noční Prahou vraceli na ubytování.

Terka, Kája, Vašek, Marek, Denis

Den 4

Den jsme zahájili hodinovou prohlídkou Národního divadla. Prošli jsme si hlediště, první balkón, viděli základní kameny a dokonce jsme vylezli až na terasu k Trigám. Od divadla jsme pokračovali nahoru na Vyšehrad. Tam jsme si vyslechli prezentaci od našich spolužáků Johy a Marka. Navštívili jsme baziliku sv. Petra a Pavla i slavný vyšehradský hřbitov. Z Vyšehradu jsme po pauze na svačinu zamířili na Malostranské náměstí, které měli připravené Jirka s Madlou. Prošli jsme si interiér chrámu svatého Mikuláše a zhlédli obrazy z Ježíšova života. Den jsme zakončili poslední prezentací našich spolužáků Julči a Matyáše, kteří nám povyprávěli něco o Loretánském náměstí, na kterém jsme byli celý týden ubytováni.

Adéla, Anežka, Pája, Nelča a David

Den 5

V pátek jsme se vydali na snídani, odkud jsme šli rovnou do Senátu ČR, kde jsme se zúčastnili krásné a přínosné prohlídky interiéru. Poté jsme se vrátili na ubytování pro naše zavazadla, kde jsme si také dali krátkou pauzu, po které jsme jeli na Černý Most. Tam jsme se všichni najedli a spokojeně nasedli na autobus směr Liberec. A tím jsme také ukončili náš kurz.

Vali

Fotografie z kurzu naleznete zde.