Zpravodajství z Amersfoortu – aktualizováno 3.4.2019

4. DEN

V úterý se všichni studenti – čeští i holandští – vydali autobusem do nedaleké sýrárny. Zde jim úchvatný majitel názorně a vtipně předvedl, jak se vyrábí pravé holandské sýry a dřeváky. Pak si každý mohl jeho výborné produkty koupit nebo si s ním či jeho kravami udělat selfie. Byla to poučná i zábavná návštěva.

Následně jsme se vydali k moři, do městečka Zandvoort. Přestože nám předpověď nepřála, realita byla mnohem lepší a my jsme si užívali i sluníčka. Na pláži pár „libereckých polárních medvědů“ neodolalo, obléklo si plavky a vrhlo se do mořských vln. Po krátkém osvěžení se usušili, oblékli a všichni studenti se vydali na průzkum blízkého městečka.
Poslední večer byl jako tradičně věnován zábavným prezentacím o např. českých Velikonocích, úspěšných sportovcích, významných událostech českých dějin či turistických zajímavostech. Pak pro nás bylo připraveno úžasné pohoštění připravené holandskými rodiči. Byl to skvělý večer.

3. DEN

V pondělí se naši studenti vydali do školy, většina z nich jela na kole, což je nezbytný dopravní prostředek. Sice bylo ráno dost zima, ale nepršelo a tak si všichni užili jízdu na čerstvém holandském vzduchu.

Když se dostali v pořádku do školy, přívítala nás paní ředitelka a její zástupce, pak následovala prohlídka školy a poté si holandští učitelé připravili ukázky hodin angličtiny, zeměpisu a ekonomie. Následoval chutný oběd a přesun do centra Amersfoortu, kde byla pro studenty připravena aktivita, při které spolupracovali Češi a Holanďani ve skupinách a poznávali zajímavá místa Amersfoortu. U každého si udělali selfie a tím plnili zadané úkoly. Na fotografiích můžete vidět čas strávený ve škole i v centru města.

2. DEN

V neděli si holandské rodiny pro naše studenty připravily skvělé akce a aktivity od návštěvy Amsterdamu po jízdu na kanálech v Amersfoortu či výlet k moři. Na fotografiích sami uvidíte, jak pestrý druhý den výměny byl.

1. DEN

V sobotu 30. března se studenti kvinty, I. ročníku a sexty vydali do Amersfoortu (NL), aby zde navštívili svoje holandské kamarády, kteří u nich strávili několik skvělých dní v lednu.
Počasí bylo pro cestování ideální, cesta přes Německo plynule ubíhala, a ještě než jsme dorazili na místo určení, navštívili jsme zajímavé místo Porta Westfalica, kde je památník císaře Viléma I. Pruského. Po této vítané přestávce, kdy jsme se pěkně protáhli, pokračovala naše skupina dál do Amersfoortu. Zde jsme se setkali se studenty, jejich rodiči i učiteli. Po srdečném přivítání odjeli naši studenti se svými hostitelskými rodinami vstříc novým zážitkům. V neděli mají holandské rodiny pro každého studenta nachystaný zajimavý program, např. návštěvu typických holandských míst a zajímavostí. Všichni se těšíme na úžasné zážitky, které nám holandští přátelé připraví.